Меню сайта
Статистика
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
ОТОБРАЗИТЬ НА
Вход на сайт
Поиск
Архив записей
- 2008 Май
- 2008 Август
- 2008 Сентябрь
- 2008 Ноябрь
- 2008 Декабрь
- 2009 Март
- 2009 Май
- 2009 Июль
- 2009 Август
- 2009 Октябрь
- 2009 Ноябрь
- 2009 Декабрь
- 2010 Январь
- 2010 Февраль
- 2010 Март
- 2010 Апрель
- 2010 Май
- 2010 Июнь
- 2010 Июль
- 2010 Август
- 2010 Сентябрь
- 2010 Октябрь
- 2010 Ноябрь
- 2010 Декабрь
- 2011 Январь
- 2011 Февраль
- 2011 Март
- 2011 Апрель
- 2011 Май
- 2011 Июнь
- 2011 Июль
- 2011 Август
- 2011 Сентябрь
- 2011 Октябрь
- 2011 Ноябрь
- 2011 Декабрь
- 2012 Январь
- 2012 Февраль
- 2012 Март
- 2012 Апрель
- 2012 Май
- 2012 Июнь
- 2012 Июль
- 2012 Август
- 2012 Сентябрь
- 2012 Октябрь
- 2012 Ноябрь
- 2012 Декабрь
- 2013 Январь
- 2013 Февраль
- 2013 Март
- 2013 Апрель
- 2013 Май
- 2013 Июнь
- 2013 Июль
- 2013 Август
- 2013 Сентябрь
- 2013 Октябрь
- 2013 Ноябрь
- 2013 Декабрь
- 2014 Январь
- 2014 Март
- 2014 Июнь
- 2014 Сентябрь
- 2014 Октябрь
- 2014 Декабрь
- 2015 Февраль
- 2015 Март
- 2015 Май
- 2015 Июль
- 2015 Август
- 2016 Май
- 2016 Июнь
- 2016 Декабрь
- 2017 Февраль
- 2017 Май
- 2017 Июнь
- 2017 Июль
- 2018 Март
Главная » 2011 » Февраль » 22 » Ухвалення нової Конституції України є виключним правом народу, а не політиків
08.06 Ухвалення нової Конституції України є виключним правом народу, а не політиків | |
Для
будь-якої демократичної і правової держави Конституція є Основним
Законом, який має найвищу юридичну силу і є фундаментом всього
державного устрою та суспільних відносин, на основі якого приймаються
закони та інші нормативно-правові акти. Оргкомітет Громадянської Асамблеї України зробив наступну заяву з цього приводу: В Конституції України (ст. 5) зазначено, що носієм суверенітету і єдиним джерелом влади є народ, який має право здійснювати владу безпосередньо. Однак протягом всього періоду незалежності народ був усунутий політиками від процесу державотворення, розробки, прийняття та внесення змін до Конституції. Це призвело до прийняття Конституції та внесення змін до неї в таких варіантах, які раз у раз провокували конфлікти та кризи в державі, гальмуючи її розвиток. Усі зміни до Основного Закону вносилися не з метою виправлення помилок, зроблених у процесі конституційного становлення української держави, а в інтересах політичних кланів для забезпечення їм комфортних умов здійснення влади та просування своїх позицій, використовуючи політичні моменти. Результатом таких методів прийняття та внесення змін до Основного Закону стало його тотальне недотримання та руйнація і, як наслідок, наступ на права і свободи громадян. Про поступове усвідомлення політиками необхідності розробки нової Конституції та необхідність пошуку нового способу її прийняття свідчать останні ініціативи Президента України Віктора Януковича та деяких лідерів опозиції - запровадження нового механізму в конституційному процесі – Конституційної Асамблеї. Питання Конституційної реформи і Конституційної асамблеї впродовж трьох з половиною років є однією з ключових тем ГАУ, що підтверджувалося рішеннями усіх трьох проведених за цей час Асамблей. Ще під час Першої Асамблеї було детально роз’яснено, що таке Конституційна Асамблея, як вона має формуватися, якою є процедура виборів до неї, як вона діятиме тощо. В процесі роботи над питанням Конституційної реформи тією чи іншою мірою були задіяні понад 500 організацій громадянського суспільства. В рамках Громадської законодавчої ініціативи був розроблений проект Конституції України, а також підготовлений пакет документів щодо порядку підготовки і затвердження нової редакції Конституції України шляхом Конституційної Асамблеї. У Верховній Раді було зареєстровано законопроект «Про порядок підготовки і затвердження нової редакції Конституції України» (реєстраційний номер 5502 від 29.12.2009). Ми уважно проаналізували ініціативи Президента та опозиції і констатуємо: на жаль, Конституційна Асамблея розглядається ними як дорадчий орган, до складу якого увійдуть особи, визначені тими, хто сьогодні знаходиться при владі. Ні влада, ні опозиція не бачить народ як учасника конституційного процесу. Тому ми знову наголошуємо на тих вимогах, які були висунуті нами в резолюції Першої Громадянської Асамблеї України 24 липня 2007 року: - Ухвалення змін до Конституції, які, передбачатимуть скликання установчих зборів – Конституційної Асамблеї для прийняття нової Конституції України, делегати якої не будуть мати права обиратись до будь-яких органів державної влади протягом 10 років і ухвалять основний закон не для себе чи своїх партій, а для громадян держави. - Проведення громадських обговорень концепцій і проектів Конституції України та підготовки нової Конституції як нового суспільного договору між громадянами України та ефективної моделі державного управління, яка здатна забезпечити успішний саморозвиток українського суспільства та конкурентноздатну економіку. Будь-які спроби нав’язати суспільству штучну Конституцію рішенням Верховної Ради (навіть легітимізоване консультативним референдумом чи всенародним голосуванням) будуть маніпуляцією громадською думкою й приречені на збурення нових суспільних конфліктів. Нова Конституція має стати комплексом принципів та правил співжиття у суспільстві на основі суспільного договору, а суспільний договір є справою самого суспільства, а не депутатів, бо влада – це лише система забезпечення погодження, захисту та реалізації інтересів суспільства. Конституцію має ухвалювати громадянське суспільство, а ті громадяни, що беруть на себе виконання політичних функцій у державі, мусять дотримуватися встановлених для них правил, а не встановлювати правила для себе. Ми заявляємо, що в разі спроб дискредитувати суть Конституційної Асамблеї шляхом утворення дорадчого органу та прийняття Конституції народними депутатами, а не суспільством, громадськість може ініціювати процес проведення Громадянської Конституційної Асамблеї, яка розробить, прийме і затвердить шляхом загальнонародного референдуму Громадянську Конституцію України як нову редакції Конституції України. | |
|
Всего комментариев: 0 | |