Законопроектом (реєстр.
№8524) пропонується дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія
Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") до
пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної
соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачувати
підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. При
цьому ветеранам війни, які мають право на отримання підвищення до пенсії
або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної
допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до цього закону та
Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"
зазначене підвищення провадиться за їх вибором згідно з одним із
законів.
Законопроектом (реєстр.
№8524) пропонується дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія
Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") до
пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної
соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачувати
підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. При
цьому ветеранам війни, які мають право на отримання підвищення до пенсії
або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної
допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до цього закону та
Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"
зазначене підвищення провадиться за їх вибором згідно з одним із
законів.
На засіданні зазначалося, що порушене питання на
сьогодні є надзвичайно актуальним, оскільки законодавча прогалина, яка
виникла у зв´язку із невизначеністю розміру мінімальної пенсії за віком,
у відсотках від якої має визначатися розмір підвищення до пенсії дітям
війни, призводить до соціальної напруги як серед населення, так і до
додаткових витрат Пенсійного фонду України на виконання рішень судів.
Також Комітет звернув увагу на те, що Головне
науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України надає
узагальнюючий висновок, згідно з яким за результатами розгляду у першому
читанні законопроект може бути прийнятий за основу. Проте, з метою
уникнення правових колізій у законодавстві, звертає увагу на доцільність
його редакційного уточнення в частині, що стосується розміру цього
підвищення. "Річ у тому, що згідно з положенням статті 14 Закону "Про
статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" пенсії або
щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що
виплачується замість пенсії учасникам війни, нагородженим орденами і
медалями колишнього Союзу РСР за самовіддану працю і бездоганну
військову службу в тилу в роки Великої Вітчизняної війни, підвищуються
на 15 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили
працездатність, а іншим учасникам війни - на 10 процентів прожиткового
мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Тобто в цих нормах
закону, по-перше, відсутній термін "надбавка", по-друге, у них визначено
два розміри: 10 і 15 відсотків прожиткового мінімуму. Крім того,
необхідно зазначити, що учасникам війни, як і іншим пенсіонерам, згідно
із законодавством можуть призначатися надбавки на догляд (від 50 грн. до
100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили
працездатність), на утриманців (150 грн.) тощо. Статтею 16 цього закону
передбачається, наприклад, встановлення надбавки до пенсій особам, які
мають особливі заслуги перед Батьківщиною (70 відсотків прожиткового
мінімуму для осіб, які втратили працездатність)",- зазначив Комітет.
|