Національна Асамблея інвалідів України розглянула
пропозицію ТОВ «Юридична компанія «Альянс» щодо можливості закупівлі
електромобіля з інвалідним візком «Іжиця» (виробництво Китай) для потреб
людей з інвалідністю в Україні.
Виходячи з наданих матеріалів НАІУ вважає за доцільне
проведення презентації даного транспортного засобу ТОВ «Юридична
компанія «Альянс» для отримання більш детальної та об’єктивної
інформації щодо експлуатаційних характеристик електромобіля «Іжиця».
Електромобіль «Іжиця» є чудовим засобом для
самостійного пересування осіб з інвалідністю. Але, на жаль, матеріалів,
наданих ТОВ «Юридична компанія «Альянс», недостатньо для з’ясування
наступних важливих питань:
-
Вказаний у технічних характеристиках діапазон дії —
60 км, є абсолютно достатнім як для інвалідного візка з
електроприводом, але швидкість — 55км/год є цілком співвідносною з
швидкістю повноцінного автомобіля. З цього приводу перше запитання — як
буде класифіковано даний транспортний засіб — як більш комфортний
електричний візок (або скутер), чи як повноформатний (повноцінний)
електромобіль (смарт)? І наступне — яким чином планується реалізація
даного електромобіля в Україні — як електричної коляски/скутера, чи на
заміну забезпечення автомобілем?
-
Ми вважаємо, що наявне керування електромобілем
«Іжиця» не придатне для безпечного використання людьми з інвалідністю
які мають високий рівень ураження з обмеженням функцій рук. На підставі
цього виникає друге питання — чи можливе облаштування електромобіля
«Іжиця» сертифікованими (від виробника) засобами керування придатними
для використання особами з тетраплегією?
-
Чи буде необхідним наявність посвідчення на право
керування таким транспортним засобом і чи буде обов’язковою державна
реєстрація такого електромобіля? За нашими даними в Європі для керування
аналогічним транспортним засобом необхідне посвідчення категорії «М» -
велосипеди, також в європейських державах такий транспортний засіб не
підлягає державній реєстрації.
-
Транспортні засоби, аналогічні до «Іжиці»,
вимагають повної заміни акумуляторних батарей один раз на два роки.
Вартість цих батарей і робота по їх заміні є досить високою. Тому
наступним виникає питання — яка періодичність заміни акумуляторних
батарей в електромобілі «Іжиця»? І питання до Фонду — яким чином
планується фінансування такої операції?
-
Отримавши такий електромобіль, його власник відразу
стане перед вирішенням двох проблем: де цей транспортний засіб
зберігати і яким чином забезпечувати заряд елементів живлення? Тоді
питання до Міністерства соціальної політики — чи будуть виділятися
земельні ділянки під встановлення гаражів для зберігання транспортних
засобів подібних до електромобіля «Іжиця»?
Зважаючи на вищезазначене, Національна Асамблея
інвалідів України вважає за доцільне під час проведення презентації
електромобіля «Іжиця», запросити працівників Державтоінспекції України,
для отримання фахових консультацій щодо класифікації і можливого порядку
оформлення таких транспортних засобів.
Зі свого боку НАІУ також висловлює свою
зацікавленість в участі у цій презентації та продовжені роботи
|