Главная О нас Регистрация RSS
Приветствую Вас, Гость
Меню сайта
РЕСУРСЫ
Мережа активістів правозахисного руху

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
ОТОБРАЗИТЬ НА
Вход на сайт

Поиск
Календарь
«  Октябрь 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Друзья сайта
Главная » 2013 » Октябрь » 27 » У Комітеті у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів 23 жовтня 2013 року відбулися слухання на тему:
15.51
У Комітеті у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів 23 жовтня 2013 року відбулися слухання на тему:

«Накопичувальна система загальнообов'язкового державного пенсійного страхування як інструмент підвищення соціального захисту громадян»

Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів

У слуханнях взяли участь понад 80 осіб із числа народних депутатів України, представників центральних органів виконавчої влади, наукових установ та міжнародних організацій.

Узагальнені зауваження та пропозиції учасників слухань будуть доопрацьовані та враховані при підготовці остаточної редакції рекомендацій слухань.

Довідково:

Нині в Україні функціонують перший і третій рівні пенсійної системи.

Перший рівень - солідарна система загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, що базується на засадах солідарності і субсидування та здійснення виплати пенсій і надання соціальних послуг за рахунок коштів Пенсійного фонду України на умовах та в порядку, передбачених Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»;

Третій рівень - система недержавного пенсійного забезпечення, що базується на засадах добровільної участі громадян, роботодавців та їх об'єднань у формуванні пенсійних накопичень з метою отримання громадянами пенсійних виплат на умовах та в порядку, передбачених законодавством про недержавне пенсійне забезпечення.

ЩОДО ПЕРШОГО РІВНЯ ПЕНСІЙНОЇ СИСТЕМИ

Система солідарного пенсійного забезпечення сьогодні переживає системну кризу, оскільки функціонує в умовах високого демографічного та фінансового навантаження.

Параметричні реформи, які були проведені в 2011 році (підвищення пенсійного віку для жінок; збільшення тривалості страхового стажу, необхідного для призначення пенсії; встановлення максимального розміру пенсії на рівні десяти прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність тощо) не вирішили системних проблем пенсійної системи, зокрема:

  • низького рівня пенсійного забезпечення,
  • поглиблення дефіциту бюджету Пенсійного фонду України,
  • недостатньої диференціації розмірів пенсій в залежності від трудового вкладу,
  • диспропорції у розмірах пенсій, призначених у різні роки,
  • збереження привілейованих спеціальних умов пенсійного забезпечення для окремих категорій пенсіонерів.

Вже нині число отримувачів пенсій зрівнялося із числом осіб, які сплачують внески до Пенсійного фонду України.

На думку Світового банку, ситуативні підвищення пенсій, що мали місце за останні 10 років, призвели до надзвичайно великих державних витрат на пенсійне забезпечення (у 2010 р. – приблизно 16% ВВП), які майже вдвічі більші за середній обсяг державних видатків на пенсійне забезпечення у країнах Європейського союзу (у Великобританії – 6,7% ВВП, у Німеччині – 10,2% ВВП, в Росії – 9,4% ВВП).

Розміри дотацій з держбюджету до доходної частини Пенсійного фонду щороку зростають, досягши критичної межі. Так, у 2012 році реальний дефіцит бюджету Пенсійного фонду України становив 27,2 млрд. грн., а Державним бюджетом України на 2013 рік на покриття дефіциту коштів бюджету Пенсійного фонду передбачено 21,8 млрд. грн.

Досі не вирішеним залишається питання фінансування Пенсійним фондом виплат, які суперечать принципам пенсійного страхування, а саме:

  • різниці між розміром пенсії, призначеної з урахуванням стажу та заробітної плати відповідно до статті 27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» і мінімальним розміром пенсії, який встановлюється на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (на здійснення доплати до пенсій для доведення їх розміру до прожиткового мінімуму в 2012 році було спрямовано 29,3 млрд. грн. при реальному дефіциті Пенсійного фонду України – 27,2 млрд. грн.).
  • пенсій за вислугу років, які призначені відповідно до вимог Закону України «Про пенсійне забезпечення».

ЩОДО ТРЕТЬОГО РІВНЯ ПЕНСІЙНОЇ СИСТЕМИ

Третій рівень, або система недержавного пенсійного забезпечення давно діє в Україні, але не набула широкого застосування через тотальну недовіру пересічних українців до фінансових інститутів країни.

Згідно з Єдиним державним реєстром підприємств і організацій України станом на 1 січня 2013 року налічувалось 74 недержавних пенсійних фонди (у 2007 р. – 96, у 2009 р. – 83, у 2010 р. – 80, у 2011 р. – 77 одиниці).

Кількість адміністраторів недержавних пенсійних фондів, які мають ліцензію з адміністрування недержавних пенсійних фондів, становить 29 установ.

Спостерігається динаміка зменшення кількості укладених пенсійних контрактів (у 2010 році укладено 69,7 тис. контрактів, у 2011 році – 75,0 тис. контрактів, у 2012 – 61,4 тис. контрактів).

ЩОДО ДРУГОГО РІВНЯ ПЕНСІЙНОЇ СИСТЕМИ

Суть накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування полягає у тому, що частина обов'язкових внесків до пенсійної системи (солідарний рівень пенсійних відрахувань залишиться незмінним) має накопичуватися у єдиному Накопичувальному фонді і обліковуватися на індивідуальних накопичувальних пенсійних рахунках громадян які (та на користь яких) сплачуватимуть такі внески.

Ці кошти мають інвестуватися в економіку країни з метою отримання інвестиційного доходу і захисту їх від інфляційних процесів.

Управління пенсійними коштами мають здійснювати компанії з управління активами (для яких ця діяльність є професійною і буде ліцензуватись), обраними на конкурсній (тендерній) основі.

Безпосереднє зберігання пенсійних активів буде здійснювати банківська установа – зберігач, яка буде нести відповідальність за цільове використання цих активів.

Кошти, що обліковуватимуться на індивідуальних накопичувальних пенсійних рахунках громадян, будуть власністю цих громадян, і вони зможуть скористатись ними при досягненні пенсійного віку (або, у випадках передбачених законом, раніше цього терміну, наприклад у випадку інвалідності). Виплати з Накопичувального фонду будуть здійснюватись додатково до виплат із солідарної системи.

Дискусія щодо запровадження другого рівня пенсійного страхування в Україні в законодавчому полі проводиться протягом майже 10 років. Так:

  • основні параметричні умови запровадження в Україні накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначені прийнятим в 2003 році Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»;
  • 24 квітня 2007 року Верховною Радою України прийнято у першому читанні поданий Урядом проект Закону України «Про запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування», яким передбачалося запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування з 1 січня 2009 року(законопроект не був внесений на розгляд Верховної Ради України у другому читанні шляхом невключення до порядку денного наступної сесії);
  • питання запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування було предметом розгляду Закону України «Про заходи законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи», статтею 1 якого передбачено, що «Перерахування страхових внесків до Накопичувального пенсійного фонду запроваджується починаючи з року, в якому буде забезпечено бездефіцитність бюджету Пенсійного фонду України».
  • на сьогодні на розгляді в Верховній Раді України знаходяться два законопроекти, якими пропонується ІІ рівень пенсійної системи запровадити з 1 січня 2014 року. Це законопроекти «Про внесення змін до деяких законів України щодо продовження реформування пенсійної системи» (реєстр. № 2588 від 20.03.2013 року), поданий народним депутатом України С.О. Гороховим, та «Про запровадження перерахування страхових внесків до накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування» (реєстр. № 2418а від 25.06.2013 року), поданий народними депутатами України Розенком П.В., Продан О.П., Агофоновою Н.В., Геращенко І.В. та Павленком Р.М.

Під час Слухань в Комітеті були висловлені різні позиції щодо запровадження в Україні накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування: як на підтримку так і на необхідність відтермінування прийняття відповідного рішення. Проте всі учасники Слухань погоджуються з тим, що рішенню щодо дати запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування мають передувати системні і виважені організаційні заходи.

Просмотров: 657 | Добавил: ВАРВАРА2398 | Теги: пенсійне страхування, захист громадян, Слухання | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar